Kinoreklame

Reklame på kino...

... gir høy oppmerksomhet og reklameerindring. Nyere undersøkelser, gjennomført av Ipsos MMI og Meetingpoint viser blant annet at kinoreklame er 3,6 ganger mer effektiv enn TV-reklame til å skape reklameerindring ved OTS=1. 

I tillegg til å huske reklamen godt, mener publikum at kinoreklame er en del av kinoopplevelsen og sier at den er både ønsket og forventet.

Ipsos MMI og Meetingpoint om reklameerindring:

Kino er 3,6 ganger mer effektiv enn TV

Målgruppe

Kinoens distribusjonssystem tillater tilspissing av budskap mot ønsket målgruppe, slik som for eksempel mann, kvinne, ungdom, voksen eller familie. Reklamen vises da foran filmer med forventet høy andel av din målgruppe.

Kinobesøket

 

Reklame på kino er både ønsket og forventet
– et slags vorspiel.

Nedenfor kan du se vår teaser for lokal kinoreklame.