Sølvfilm til Kreftforeningen

Publiceret 15-04-2015

Stabburet vant med reklamefilmen «Ekte kjærlighet»

grandis.jpg

Filmen kan du se nederst i artikkelen.

Stabburets Grandiosa-film fikk tidenes første Sølvfilm da filmen gikk til topps i kvartalskåringen av reklamefilmer som blir vist på kino i Norge. Stabburet vant med reklamefilmen «Ekte kjærlighet». Det er kinoreklame-selskapene Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame som står bak etableringen av «Gullfilmen».

Fire filmer kjempet om seieren for første kvartal 2015. Juryen syntes Grandiosa-filmen var den aller beste. Bak filmen står TRY Reklamebyrå/Apt, med Motion Blur og Harald Zwart på laget.

Juryen bemerker at filmen inkluderer masse følelser og en klar merkevarestrategi. Den er salgsutløsende og har en høy produksjonskvalitet. Dessuten er den kledelig enkel og vekker positive assosiasjoner – samt skaper lyst til å spise nettopp pizza Grandiosa.

Totalt skal det kåres fire sølvfilmer før tidenes første «Gullfilm» vil bli kåret på nyåret i 2016. Stabburet er den første av fire annonsører som er kvalifisert til å kjempe om «Gullfilmen».

Målsettingen med reklamefilm-kåringen er å sette større fokus på ide og produksjon av målrettet reklamefilm på kino.

Det er kun norskproduserte filmer, eller filmer produsert av utenlandske selskaper målrettet helt og fullt mot det norske markedet, som blir vurdert av jurymedlemmene. Filmene skal være lansert i løpet av et av de fire kvartalene hvert år. Den skal ha blitt vist på norske kinoer, formidlet av CAPA og/eller MDN.

-Filmen går både på TV og på kino. Stabburet og Grandiosa fortsetter sin suksess med «Ekte kjærlighet». Folkelig og god kinoreklame som går rett hjem i de fleste målgrupper, sier juryleder Lasse Gimnes.

Juryen består av følgende bransjepersoner. Lasse Gimnes, daglig leder i GimCom AS, Bjørn Erling Ottersen, adm. dir. i Media Direct Norge AS, Gareth Williams, kommersiell direktør i CAPA Kinoreklame, Ingvar Sandvik, Marketing & Associate Director i TNS Gallup, Geir Kjærnes, adm. dir. i mediebyrået In Sight AS, Jannicke Haugen, adm. dir. i Nordisk Film Kino samt tidligere profilsjef i TV 2, nå strategisk rådgiver og partner i Breakfast, Ole Eliassen.