Kino-sølvfilm til Telenor

Publiceret 12-01-2016

«Ung kjærlighet: tog» gikk til topps!

Telenor.jpg
Vinner fjerde kvartal: Telenors 4G-film «Ung kjærlighet: tog. Reklamen kan du se nederst i denne pressemeldingen

Telenors 4G-film «Ung kjærlighet: tog» gikk til topps i fjerde kvartal og fikk den siste Sølvfilmen i 2015 i reklamekåringen for kinoreklame som blir vist i Norge. Det er kinoreklame-selskapene Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame som står bak etableringen av Gullfilmen.

Fem filmer var med i finalekampen om den fjerde Sølvfilmen for 2015. I tillegg til vinner-filmen, ble filmer fra Norsk Hydro, SAS-filmen «I miss you», Pepsi Max-filmen «Dancing in the rain» og VGs jubileumsfilm vurdert av juryen.

Juryen skriver blant annet følgende om vinneren for fjerde kvartal: «En sterk film og et sterkt konsept som har satt spor i 2015. Filmen er engasjerende og underholdende og er blitt en snakkis blant kinogjengere og TV-seere. Telenor setter dagsorden».

Reklamebyrået Try/Apt står bak filmen. Selve filmen er produsert av Motion Blur og Espen Horn med regissør Harald Zwart.

I første kvartal i år var det Stabburet og Grandiosa som vant Sølvfilmen i kinoreklamemarkedet. Sølvfilmen for andre kvartal ble vunnet av Gilde og filmen «Takk for maten». Filmen «Butler» fra Joh. Johannson og Evergood vant Sølvfilmen for tredje kvartal. Og nå i fjerde kvartal så gikk Telenor av med seieren og Sølvfilmen.

Dermed er fire sølvfilmer for 2015 kåret. Vinneren av Gullfilmen blir en av de fire sølvfilmene. Juryen skal i løpet av kort tid ta en beslutning på om hvem som skal få Gullfilmen 2015 for beste kino-reklame.

Det er kun norskproduserte filmer, eller filmer produsert av utenlandske selskaper målrettet helt og fullt mot det norske markedet, som blir vurdert av jurymedlemmene. Den skal ha blitt vist på norske kinoer, formidlet av CAPA og/eller MDN.

Adm. Dir. Bjørn Erling Ottersen i Media Direct Norge og jurymedlem sier følgende om vinner-filmen for 4. kvartal 2015.
-En salgsutløsende og god film med et meget klart og tydelig budskap. Og ikke minst er den morsom, sier Ottersen.

Kommersiell direktør i CAPA, Gareth Williams, mener følgende om vinnerfilmen det fjerde kvartalet i 2015.
-En sterk film med høy produksjonskvalitet – og en tydelig og godt formidlet historie. Budskapet er klart – og den treffer flere målgrupper, sier Williams.

Juryleder Lasse Gimnes i GimCom mener kvaliteten på filmene i fjerde kvartal 2015 var svært god.
-Det manglet ikke på høy kvalitet i siste kvartal. Det ble tøff konkurranse, ikke minst mellom ulike typer reklamefilmer. Telenor viste nok en gang at de har taket på reklamefilm som begeistrer. Konseptet «Ung kjærlighet» er blitt en herlig reklamepause, sier Lasse Gimnes.

Juryen består av følgende bransjepersoner. Lasse Gimnes, daglig leder i GimCom AS, Bjørn Erling Ottersen, adm. dir. i Media Direct Norge AS, Gareth Williams, kommersiell direktør i CAPA Kinoreklame, Ingvar Sandvik, Marketing & Associate Director i TNS Gallup, Geir Kjærnes, adm. dir. i mediebyrået In Sight AS, Jannicke Haugen, adm. dir. i Nordisk Film Kino samt tidligere profilsjef i TV 2, nå strategisk rådgiver og partner i Breakfast, Ole Eliassen.