kinofagdag på Kino Victoria

Publiceret 26-08-2015

Onsdag 26. august inviterte MDN og Capa til årets kinofagdag på Kino Victoria.

Kinofagdag2.jpg

En nesten fullsatt sal fra mediebransjen ble oppdatert på det som rører seg i kinobransjen – både nasjonalt og globalt. Vi fikk presentert muligheter både på og utenfor lerretet samt gitt en god innsikt i deler av det store researcharbeidet som er gjort for å dokumentere kinokanalen. Christin Berg fra Nordisk Film kino presenterte kinohøsten og starten på 2016. Her har kinopublikum mye å glede seg til! Morten Funch fra Coca Cola guidet oss gjennom deler av sin strategi og fortalte hvorfor kino var en selvfølgelig del av deres kommunikasjon. Kino gir god avkastning pr. investert reklamekrone i tillegg til og gi viktig dekning i en attraktiv målgruppe. Mikkel Hagedorn fra Group M tok oss med inn i fremtiden og viste blant annet et spennende kinoprodukt fra Danmark, «Biospillet». Dette er et interaktivt reklamespill som engasjerer publikum og kobler kino mot digitale flater.

Ronny Lieblein, salgs og markedssjef i MDN og en av initiativtakerne bak kinofagdagen sier seg godt fornøyd med gjennomføringen. Han håper at dagen ga tilhørerne ytterligere inspirasjon til å se potensialet hos kinoaktørene.

Hovedtalerne var:
Coca-Cola Nordic Services: Morten Funch, Nordisk Media Manager
Group M Next Nordic: Mikkel Hagedorn, Head of Innovation
Meeting Point: Rune Johansen, Daglig Leder
TNS Gallup: Ingvar Sandvik, Markedsdirektør
GimCom: Lasse Gimnes, Daglig Leder

I tillegg ble det innlegg fra:
Fresch Thinking, Filmweb, TargetEveryOne, Nordisk Film Kino , MDN & CAPA