Produksjonsavdelingen

Levering

Når du sender materiell til oss husk å merke filen med kundens navn. Som oftest mottar vi filer som vi vet at du skal sende det til oss. Så hvis du har med kundens navn i filnavnet eller mappenavnet, finner vi kunden i våre systemer. Hvis kampanjen/prosjektet har et navn er det fint om dette også kommer frem. Eksempel: "Coca-Cola-Julekampanje.MOV"

FTP
Lag en mappe på din egen PC/mac og overfør den til vår FTP-server. Nedenfor kan du laste ned våre innloggingsdetaljer.

FTP-info (PDF)

 

Andre overføringsklienter
Du kan også ta i bruk andre overføringsklienter. Eksempler på dette er WeTransfer, Dropbox, osv. Send eposten til: 

Epost
Små filer kan sendes oss direkte på epost. 10mb er en vanlig begrensning på epost-klienten din. Be om bekreftelse så du sikker på at den er mottatt.

Frist for innsendelse
Ferdig reklamefilm eller stillbilde skal leveres tre dager før første visningsdag. Mottar vi det senere, kan vi ikke garantere, at reklamen vises fra første dag.

Spørsmål?
Spørsmål vedrørende innsending av ferdig materiell kan sendes til . Spørsmål vedrørende innsending av materiale/kvalitet kan sendes på epost til .

Tekniske spesifikasjoner

Kvalitet
På kino er lyd og bilde i topp kvalitet. Vi viser reklamene i 2K. Full HD (1920x1080pixler) blir også veldig bra på lerretet. Lyden bør være dynamisk og god. På kino ønsker vi ikke limitert lyd (hard limited) som man tradisjonelt bruker i TV-reklamer. Vi leverer alle reklamer ut på kinoene i LEQ82 nivå. Vi kontrollerer lyd og bilde på alt som blir sendt inn. Er du usikker på om din film er "god nok for kino" så ta kontakt med oss.

Reklamefilm/animasjon

  • 2K
  • 25fps
  • Bitrate: Høy (minimum 10mbps)

Vi ønsker helst ferdig film levert som TIFF/TARGA sekvens med separerte lydfiler. Lyden bør være mikset til en god dynamisk 5.1 surround eller stereo. Vi kan også motta andre formater som MOV, MP4, WMV eller MPEG. Husk høy bitrate. Minimum 10mbps

Nedenfor kan du laste ned mer tekniske spesifikasjoner
Last ned tekniske spesifikasjoner (PDF)

Stillbilde
Vi vil ha stillbildene i størrelsen 1920x1080pixler i RGB. Vi vil helst ha JPG/JPEG-filer i god kvalitet.

Produksjonsavdelingen

Produksjonsavdelingen til Media Direct Norge har hovedsakelig to oppgaver:

  • Ta imot og distribuere kinoreklamer
  • Lage kinoreklamer

Vi tar imot og kvalitetssjekker alle kinoreklamer som skal på kino. Det er viktig at lyd og bilde er bra, så kunden får maksimalt ut av sin visning. 

Skal vi lage reklamen for deg?
Vi lager kinoreklame på bakgrunn av materiale (logo, bilder, videoer, etc) du sender oss. Vi har tilgang på en god og oppdatert musikkdatabase. Vi har eget lydstudio der vi kan ta opp tale. Dersom du ikke har noe materiale så har vi tilgang på  store bilde- og videodatabaser som kan taes i bruk. Vi som jobber i produksjonsavdelingen er veldig løsningsorienterte og kreative så vi finner en måte å få frem ditt budskap. 

Nedenfor kan du laste ned en PDF med info om produksjon av reklamefilm. Er du interessert i at vi skal lage reklame for deg så anbefaler vi at du leser igjennom disse to sidene.

Produksjon av kinoreklame (PDF)


For priser ta kontakt med vår kontaktperson på din lokale kino. Din kontaktperson finner du i vår kinooversikt.

Kjetil-Mile.jpg
Kjetil MileDistribusjon- og systemansvarlig kinoreklame+47 991 56 453
Vegard-Olsen.jpg
Vegard OlsenProduksjonsansvarlig lokalreklame+47 916 44 373
Ove-Henrik-Hals.jpg
Ove Henrik HalsProduksjon lokalreklame og webansvarlig+47 402 41 033
Kaja-Cederfjeld-Hagen.jpg
Kaja E. Cederfjeld-HagenMarkedskoordinator+47 980 45 123

Kinoreklame eksempler

Nedenfor kan du se eksempler på kinoreklamer vår produksjonsavdeling har laget.
Klikk på bildene for å spille av..

Da Vinci Restaurant Sandefjord
Ski Taxi
Skapnett Bomann
Sport 1 Lillehammer
Nematech Sandefjord
Sparebanken Møre
Autobjørn Citroen C4 Cactus 20140505
Fagernes kjøpesenter
Top Temp Bemanning Asker
Molde Torget AMFI
Husfliden Norsk Flid Jul 2014
Kvinnherad Energi og Breiband

Se flere eksempler på vår Vimeo-konto. På denne kontoen laster vi opp nye kinoreklamer kontinuerlig og sorterer dem i kategorier. På denne måten kan du se hvordan andre i samme yrke som deg har valgt å bruke kinoreklame.

Vimeo Media Direct Norge